Recept: chocolade taart

Ik maakte deze week een lekkere chocolade taart dat ik hem met jullie moest delen. Ik had thuis nog een paar recepten die mijn mama jaren geleden eens opschreef om te onthouden voor later. Ik vond de recepten terug en ging aan de slag met het bakken. En wat is dit lekker!

 Ingrediรซnten

  • 150g zachte boter ( op kamertemperatuur )
  • 150g suiker
  • 200g pure chocolade ( chocladedruppeltjes of en choclade reep )
  • 4 eieren
  • 150g bloem ( geen rijzende bloem! )
  • chocoladepoeder

Bereiding

  • Verwarm de over op 160°C
  • Klop de suiker samen met de boter en de 4 eieren tot een mooi beslag
  • Doe de eigen gewenste hoeveelheid chocolade poeder in het beslag en mix dit door tot je geen klonter meer hebt
  • Doe dan stukje voor stukje de bloem erbij en mix dit weer tot een mooi beslag
  • En als laatste voeg je nog de chocolade stukjes toe en mix dit nog even
  • Daarna doe je alles in een mooie bakvorm en bak deze 50-60 minuutjes in de oven
Ik vind deze chocolade taart te lekker en hopelijk jij ook! Zou jij deze taart maken?

wat bak jij graag?

Reacties

Een reactie plaatsen

Populaire berichten van deze blog

Ik ben terug!

Jeffree Star Birthday Suit lipstick

Carli Bybel palette