Real Techniques Miracle Complexion sponge

Na een lange tijd heb ik weer een nieuw artikel voor jullie. Ik wist niet zo goed waarmee ik de start moest beginnen dus ik begin maar even bij een favoriet product van me die ik al meerdere keren opnieuw heb gekocht. Ik merk dat ik de laatste tijd toch wel meer neig naar mijn favoriete producten en niet naar nieuwe producten. Maar ik zal het vandaag hebben over deze spons die zo goed is, maar waarom?
De Miracle Complexion sponge lijkt wel op een eitje waarbij het puntje is afgesneden is. En die zouden makkelijk zijn voor drie functies:

  • Contour: Dit zou perfect moeten zijn voor het precies blenden van creme contours maar ook om alle producten mooi ik elkaar te kunnen laten overlopen.
  • Blenden: De ronde kant zou erg goed zijn voor het in blenden van primer of foundation. 
  • Concealer: Zelf is dit niet mijn favoriet, ik gebruik liever de contour kant op mijn concealer mooi te kunnen in blenden. Maar dit puntje zou ervoor moeten zorgen dat je in elk hoekje van je gezicht kan.

Het is een oranje zachte spons die na vele gebruik nog makkelijk uit te wassen zijn en geen scheurtjes vertonen. Ik merk wel dat hij rap droogt waardoor ik snel moet zijn voor mijn primer, foundation en concealer. Of ik mag weer naar de kraan gaan om hem nat te gaan maken. 

Ik heb zelf de Beautyblender nog nooit gehad dus die kan ik niet vergelijken. Maar het is een zachte spons die makkelijk en comfortabel op de huid voelt. Ook ligt hij makkelijk in de hand.

Ik heb hem nu al voor de derde keer en je doet er ontzettend lang mee, natuurlijk om de zoveel tijd vervangen om een massa aan microben te vermijden. Zelf gebruik ik de spons graag voor mijn primer, foundation en concealer. Maar ook is deze erg fijn voor het aanbrengen van losse poeder onder mijn ogen, dat doe ik dan ok graag met de contour kant. Vindt je de Beautyblender te duur dan kan je dit zeker proberen!

De Real Techniques Miracle Complexion sponge is te koop bij Boozyshop.be voor €5,99

Heb jij deze ook al geprobeerd?

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Catrice HD liquid Coverage foundation

Nyx Vivid Brights

Maybelline Fit Me Matte + Poreless foundation