Gezonde geest in het gezond lichaam #1

Nu het vakantie is en ik nu meer kan letten op mijn lijn leek het me leuk om met jullie mee te delen dat ik gezonder ga leven en meer rekening ga houden met wat ik eet en drink. Elke zondag plaats in een nieuwe update met een eetdagboek en hou ik rekening met gezonde en ongezonde dingen. Ik heb al 3 soorten thee gekocht die ik alle drie super lekker vind en dat zal mijn vervanger worden van een glaasje Fanta of Cola. 

Ik merk dat ik tijdens het schooljaar toch weer 5 kg bij bijgekomen. En normaal eet ik veel minder als ik op school zit maar toch is er 5 kg bijgekomen zonder dat ik merkte dat ik teveel at. Mijn gewoonte is nu ook op overdag niet teveel te eten, maar 's avonds eet ik dan super veel en moet de maag en de darmen rap werken wat eigenlijk niet gezond is. 'S ochtend met je eten als een koning, 's middags als een burger en 's avonds als een zwerver en bij mij is dat nu juist het omgekeerde. 
'S ochtends eet je als een koning, 's middags als een burger en 's avonds als een zwerver. 
 Ik rook ook en ik ben van plan om ook daarmee te gaan stoppen voor het te laat is. Ik rook nog maar 2 maanden en ik ben blij dat ik de stap zet om te stoppen want straks ben ik verslaaft en kan in niet meer stoppen. Ook bij elke sigaret die je rookt dat het 10 minuten van je leven afneemt. Ik heb nu nog mijn laatste pakje en dan stop ik er volledig mee.
Bij elke sigaret die je rookt neemt het 10 minuten van je leven af.
Ik ben gaan letten op het snoepen en kan bijna geen snoep meer door mijn keel krijgen. Ook chocolade eet ik alleen maar als ik in mijn vrouwelijke periode zit maar voor de rest raak ik bijna geen snoep aan en blijven de snoepen ook meestal lang in de kast liggen. Ik merk ook aan mijn buik dat hij minder gezwollen is van al het snoepen.

Ik ga nu meer gaan bewegen. Om te gaan lopen vind ik het wat te koud buiten, mar work-outs doen binnen vind ik erg gezellig en met een ontspannen muziek is het erg rustgevend. Echt aan te raden.

Dit was dan even een update, volgende week ben ik er terug met een eetdagboek en kijk ik wat ik beter kan weglaten en wat ik beter zou moeten doen. Ook hou ik mijn beweging goed onder controle en zorg ik ervoor dat ik weer een fitte word.

Heb jij goede doelen voor 2017?  

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Ik ben terug!

Jeffree Star Birthday Suit lipstick

Carli Bybel palette