7 stappen om je huid te verzorgen

Omdat mijn vorig artikel zo goed bekeken was leek het me wel leuk om ook de stappen van een goede huidverzorging met jullie te gaan delen. Het zijn mijn 7 stappen die ik dagelijks uitvoer om mijn huid mooi in balans te kunnen houden. Het is erg belangrijk om je huid dagelijks goed te verzorgen. Zo heb je ten eerste een mooie stralende huid, maar kan je huid ook goed ademen.

Je huid komt dagelijks in contact met vuile stoffen zoals CO2, uitlaatgassen en gebruikte zuurstof. Daarom is het dagelijks goed van belang om je huid goed te kunnen verzorgen en ook goed te reinigen en al zeker iemand die dagelijks make-up draagt is dit zeker nodig. Daarom deel ik mijn 7 stappenplan met jullie om dagelijks jullie huid te kunnen verzorgen. En deze stappen kan je zoals voor in de ochtend als zoals in de avond gebruiken.

    1. Je make-up verwijderen ( 's avonds ): Pak een watje met wat lotion die geschikt is voor je huid. En ga zachtjes over je huid en verwijder je make-up. Bij de ogen moet je goed oppassen, want rondom je ogen is het een dun velletje en je wilt hem niet beschadigen. Dus erg zachtjes over de huid gaan tot dat er geen make-up meer afkomt. ( Je mag meerdere watjes gebruiken natuurlijk )
    2. Gelaat wassen ( 's ochtends & 's avonds ): Neem een milde en verzorgende face wash die de vuile deeltjes van huid kan verwijderen. Neem geen face wash die niet geschikt is voor je huid anders kan je daar heftig op reageren ( ik heb daar ervaring mee ). Maar eerst je handen en gezicht wat vochtig en breng een kleine dosis aan op je handen of op een gezichtsborsteltje en wrijf zachtjes over de huid om je poriën mooie te kunnen reinigen.
    3. Gezicht afspoelen: Dit telt voor alle stappen waarbij je water gebruikt. Neem altijd lauw water want dat in het beste om je gezicht mooi en mild te kunnen reinigen.
    4. Gezichtscrub ( 's avonds, 1x per week ): 1 keer per week is het erg goed om je huid eens te scrubben. Zo verwijder je alle dode huidcellen en stimuleer je de bloedsomloop. Doe dit om een zachte manier door een kleine dosis op de handen aan te brengen en zachtjes in te masseren met je handen om je huid. Doe het ook wat in de nek. Daarna verwijder je dit met lauw water.
    5. Verzorgende neusstrip ( 1x per week ): Je mag kiezen of je dit in de ochtend of de avond doet maar het is erg goed om 1x per week en poriënstrip aan je brengen op de neus. Daar zitten de meeste mee-eters en het is goed om deze elke week te verwijderen. Sommige hebben daar veel last van sommige niet. als je niet weet hoe je het moet gebruiken, er staat altijd en handleiding op de achterkant van je verpakking. ( Ik gebruik die heel graag van Kruidvat eigenmerk, dus zeker aan aanrader! )
    6. Verzorgend masker  ( 1/2x per week ): Het maakt ook niet uit of je deze 's ochtends over 's avonds aanbrengt. Maar het is een extra voeding voor je huid. Je kan zelf kiezen welk masker jij het fijnste vindt voor je huid. Als er weinig alcohol en parfum aan toegevoegd is en geschikt is voor jouw huid kan je het zeker 1 of 2 keer per week aanbrengen op je gehele huid. Ook goed afspoelen met lauw water.
    7. Verzorgende creme: Het is erg belangrijk om je huid 's ochtends en 's avonds goed te verzorgen met een creme. Ook heb je er weer ééntje nodig die geschikt is voor jou huid en dat zo weinig of vrijwel geen alcohol of parfum bevat. Breng deze niet te dicht bij het oog aan en je mag dit aanbrengen tot in de nek. 
Zo dit waren mijn 7 stappen om dagelijks je huid goed te kunnen verzorgen. Ik hoop dat ik je nu een handig schema heb kunnen geven om je huid extra goed te kunnen verzorgen. Neem ook gewoon lekker te tijd om je huid te verzorgen want de stress zal vrij wel weggaan. Ook zal je huid je heel dankbaar zijn.

Welke stap(pen) voeg jij nog toe aan je routine?

Reacties

Een reactie plaatsen

Populaire berichten van deze blog

Catrice HD liquid Coverage foundation

Nyx Vivid Brights

Maybelline Fit Me Matte + Poreless foundation