Groepsdruk, iedereen heeft er wel mee te maken

Iedereen heeft wel eens een keertje met groepsdruk te maken gehad. Ik ook, ik werd onder druk gezet om te gaan roken en dat deed ik ook. Ik was twaalf en was net in Izegem gaan wonen dus ik had nog niet echt veel vrienden. toen leerde ik op het speelplein een paar vrienden kennen. We spraken elke dag af op het speelplein in de vakantie en het was erg leuk. Toen vroeger ze me om eens mee te gaan met een paar vrienden van hun.

Natuurlijk kon ik daar geen neen tegen zeggen en ik ging mee. Maar zij rookten vrij wel bijna allemaal en ze vroeger me ook of ik er ééntje wou. Natuurlijk had ik nog niet echt veel vrienden dus dat leek me een goed idee om ook te gaan roken. Uiteindelijk heb ik twee maanden lang gerookt naar mijn tegenzin. Natuurlijk hadden zij dat totaal niet door, maar ik had dan wel vrienden.

Uiteindelijk ging mijn mama eens met mij praten en natuurlijk vroeg ze of ik rookte. Want mijn kleren stonken er erg naar en natuurlijk begon ze zich al zorgen te maken. Ik heb alles toegegeven en mijn mama heeft gezegd dat ik niet meer met hun mocht omgaan. Ik heb ook direct gedaan en ik ben ook gestopt met roken. Ik ben er ook totaal niet verslaaft geraakt aan het roken dus daar ben ik best blij mee.

Dus het is erg belangrijk om te weten wie je echte vrienden zijn! Heb jij een verhaal over groepsdruk? Je mag altijd een mailtje sturen met jou verhaal ( kan anoniem ) en misschien komt jou verhaal wel eens aan bod!

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Ik ben terug!

Jeffree Star Birthday Suit lipstick

Carli Bybel palette